Sayyidul Istighfar

Penghulu Istigfar…

allahumma anta robbiy laa ilaha illa anta kholaqtanii wa ana ‘abduka wa ana‘ala ‘ahdika
wawa’dika mastatho’tu, a’idzubika min syarri maa shona’tu abu u laka bini’matika ‘alayya
wa abuu u bidzanbii faghfirlii fainnahu laa yaghfirudzdzunuba illa anta..

“Ya Allah, Engkau Tuhanku, tiada Tuhan yang berhak disembah kecuali
Engkau, Engkau telah menciptaku dan aku hamba-Mu, dan aku (terikat) dengan
janji-Mu semampu yang aku boleh (laksanakan), aku memohon perlindungan
kepada-Mu dari kejahatan yang aku lakukan, aku mengakui bahawa semua nikmat
yang Engkau berikan kepadaku adalah milikmu, dan aku mengakui terhadap dosa
dosaku, oleh itu ampunilah aku, kerana sesungguhnya tiada yang dapat memberi
ampunan kecuali hanya Engkau”. (HR Bukhari)

1 Comment (+add yours?)

  1. Basuki
    Oct 20, 2009 @ 02:09:06

    Assalamualaikum…mohon izin publish “Sayidul Istighfar”….
    Jzklh….Wassalam…

    Reply

Leave a Reply

